„Treasures of the World“ с акцент върху България

Фондация „Докова и Доков за бъдеще“ подкрепя продукцията „Treasures of the World: Bulgaria"
В началото на 2025 година Фондация „Докова и Доков за бъдеще“ стана част от едно изключително значимо културно начинание, като предостави финансова подкрепа на стойност 15 000 британски лири на продуцентска компания SandStone Global за създаването на филма „Treasures of Bulgaria“ (Съкровищата на България).
Светът като сцена: Историите на SandStone Global и поредицата "Treasures of the world"
За SandStone Global и поредицата „Treasures of the World“
SandStone Global е реномирана продукционна компания, създадена от международно признатата историчка и телевизионна водеща Бетани Хюз. Поредицата ѝ „Treasures of the World“ е носител на множество награди и се излъчва в над 120 държави, достигайки глобална аудитория от над 2 милиарда души. Само през първите 6 месеца на 2024 година, съдържанието около поредицата е генерирало рекламна стойност от 19.5 милиона долара.
Филмите разказват вдъхновяващи истории за човешката история и културно наследство, като представят древни цивилизации и съвременни интерпретации на културата по начин, който привлича милиони зрители по целия свят.
Treasures of Bulgaria“ – България като световно културно откритие
Филмът „Treasures of Bulgaria: Land of Roses“ е част от третия сезон на поредицата и е посветен на богатото културно наследство на България – земя на тракийски гробници, древни златни съкровища и традиции, пазещи духа на времето. Проектът представя страната ни като уникално културно средище с дълбоки исторически корени и неподправена природна красота.
Специална версия на филма – „Wonders of Bulgaria“, адаптирана в два епизода, ще бъде излъчена по BBC News Channel, а международното разпространение ще започне през второто тримесечие на 2025 г.

Към глобална публика
Филмите на SandStone Global достигат зрители чрез водещи платформи като BBC, Channel 4, Amazon Prime Video, Apple TV и Roku, като само в Северна Америка потенциалната аудитория възлиза на над 370 милиона души. Те се отличават не само с висок рейтинг, но и с изключителна стойност за изграждането на национален имидж и културен туризъм.
